806
Investering voor innovatief 3D geprint implantaat voor de wervelkolom

Toekomst voor 3D geprinte implantaten

Delft, 18 mei 2018 – Spin-off van de TU Delft Amber Implants heeft een uniek 3D geprint implantaat ontwikkeld dat precies op maat gemaakt kan worden en op innovatieve wijze de botingroei bevorderd. Dit alles om operaties in de wervelkolom te verbeteren. Het bedrijf haalde een financiering op bij het vroege fase investeringsfonds de Blue Sparrows.

Implantaten voor de wervelkolom kennen verschillende complicaties, zoals loslatingen, inzakkingen en infecties. Op dit moment moet een chirurg kiezen voor een aantal standaard implantaten die maar beperkte botingroei accepteren. Amber Implants verbetert de botingroei door gebruik te maken van een unieke structuur die met een titaniumprinter wordt geproduceerd. Betere botingroei zorgt voor minder complicaties en een beter operatieresultaat. “De Blue Sparrows hebben in korte tijd hun meerwaarde bewezen. Zo staat er nu een sterk IP-portfolio en hebben we de kansen van de markt in kaart gebracht. Daarnaast hebben de Blue Sparrows via hun netwerk een extra teamlid kunnen toevoegen,” zegt Mohammad Ahmadi, CEO van Amber Implants.

Amber Implants zal met haar financieringsronde een eerste proof-of-concept ontwikkelen om haalbaarheid en meerwaarde aan te tonen. “Dit is een geweldig early stage bedrijf waar nog veel keuzes te maken zijn. Met onze ervaring kunnen we goed helpen bij het aanbrengen van focus en het stellen van de juiste vragen,” vertelt Peter Krekel, Blue Sparrow en coach voor Amber Implants.

Meer informatie: www.amberimplants.com